Astrologian pyörteissä

Olipa kiinnostava viikonloppu astrologisen tulkinnan peruskurssilla. Ensinnäkin, ymmärsin sen, ettei minusta tule astrologia. No, se ei kyllä ollut edes tarkoituksenani, päädyin kurssille puolivahingossa ja todellisesta hetken mielijohteesta. Koin kuitenkin monta itseeni kohdistuvaa oivallusta, mutta toden totta myös turhautumisen tunteita, sillä minulle aivan vieras astrologia tuntui paikoin myös hyvin haastavalta. En tiedä, riittävätkö rahkeeni ja innostukseni

Read more

Meditoimalla parempaa unta

Kotilääkäri-lehden kaksiviikkoisen unitempauksen viimeisenä juttuna kirjoitan unesta ja meditaatiosta. Olen viime aikoina ollut järkyttävän laiska meditoimaan, vaikka olen useaan otteeseen todennut meditaation vaikuttavan itseeni positiivisesti. Esimerkiksi koen, että silloin kun olen aktiivisemmin (joka ilta) jaksanut meditoida, olen nukkunut levollisemmin. Valitettavasti vain nämä omat meditaatioinnostuspuuskani ovat todella kausittaisia. Välillä saattaa mennä pari kuukautta, että meditoin ja olen

Read more

Vielä se päivä iloksi muuttuu!

Olipas huono aamu. Heti herätessäni tuntui siltä, että korvistani nousi sankka sauhu, minua väsytti, stressasin työsumasta ja kaikki oli vain niin harmaata. Hammastahnakin oli loppu. Ja kaikki hiuspinnit kadoksissa! Silviisii. Aika jännä, sillä hetken tuntui siltä, että koko maailman ongelmat olisivat olleet kontollani. Ja aamuseiska ei tunnetusti ole kovin hyvä aika alkaa ratkoa niitä kaikkia maailman

Read more

Sattuu!

Miten kummassa ihminen, joka liikkuu säännöllisesti ja monta kertaa viikossa, kovaa ja kunnianhimoisesti, voi olla näin klesana yhdestä harmittomasta lihaskuntojumpasta? Viime yönä heräilin siihen, että vatsalihaksiini sattui yläkehon julmista olotiloista puhumattakaan. Tunnen lähes sen, kuinka lihakseni kiinnittyvät toisiinsa. Auuuuuuuuu. Maanantaina tuurasin sisäpyöräilyä ja bodytunnin, jossa laitoin asiakkaat rääkkimeiningillä treenaamaan. Siis ihan perusmeininkiä: ei juuri pidetty

Read more

K niin kuin kustannussopimus

Jihuu!! Nyt se on virallista! Olen Tammen kevään 2013 esikoiskirjailija. Kun suuri unelma toteutuu, olo on, noh sanoisin, että melko epätodellinen. Itse asiassa tässä saattaa mennä päiviä ennen kuin edes sisäistän koko asiaa. Kamalinta oli pidätellä asiaa jopa ystäviltäni. Kun nyt sitten pystyin asiasta kertomaan, se tuntui helpottavalta, vaikka harva lopulta yllättyi. Mahtavaa, miten ihmiset

Read more

Goodbye karppaus

Olipa muuten hyvä Spin75 eilen. Vedin vasta toista kertaa samaa ohjelmaa, ja uusi ohjelmahan on aina uusi ohjelma. Uutta ohjatessa pieni jännitysmomentti on aina mukana, että toimiiko homma. Kyllä, jopa vielä näin 12 vuoden jumppaohjausvuoden jälkeen, eikö ole kummallista. Mutta hommahan toimi. Mestoilla olivat niin Rihanna, Mustaschin Ralf, DAD, 50 Cent, Billy Talent ja monet muut.

Read more

Se erilainen lauantai

Tänään oli erilainen lauantai. Aamu näytti harmaalta, nyt illalla paistaa aurinko. Hyvä muisto jäi viimeisestä yhteisestä päivästä. Näimme matkalla kaksi bambia: toisen kotikulmilla ja toisen parisataa kilometriä kauempana. Kumpikin selvisi ehjänä maantien yli. Yksivuotias on vilkasta ja äänekästä hautajaisseuraa. Onneksi hoitajat löytyivät omasta takaa. Taas yksi hyvä syy tehdä lapsia nuorena(kin). Meininki yltyi välillä niin riehakkaaksi,

Read more

Töölönlahtifiilistelyä

Ooh! Tässähän näyttää pahasti käyvän niin, että minusta sukeutuu jälleen juoksija. Olin tänään jälleen pikaisella lenkillä. Vapaaehtoisesti. Kukaan ei pakottanut. Keksin vielä loistoidean, miten päästä ihmisten ilmoille juoksentelemaan. Haen keskiviikkoisin keskimmäistäni treeneistä isolta kirkolta ja päätin ex tempore yhdistää hakureissuun Töölönlahden ympärijuoksun. Aikaa ei ollut liialti, vain puoli tuntia, mutta kipitin lahden kahdesti ympäri ja

Read more

Liikunta vaikuttaa uneen

Nyt kirjoitankin Kotilääkäri-lehden blogitempaukseen liittyen unesta ja liikunnasta. Tässä muutama liikunnallinen vinkki, jotka saattavat auttaa sinuakin nukkumaan paremmin. 1 TREENAA SÄÄNNÖLLISESTI. Älä ahdistu vauvojen rakastamista rutiineista, sillä ne ovat monella elämän alueellamme tarpeellisia. Treenaaminen kolme, neljä kertaa viikossa puolisen tuntia kerrallaan voi nopeuttaa nukahtamista ja lisätä jopa yhtäjaksoisen unen pituutta. Liikkuja myös tuntee olonsa usein sohvaperunaa virkeämmäksi päivällä

Read more